5 legnagyobb probléma
1. Motiváció: avagy annak hiánya. Abszolút érdektelenség a gyerekek részéről, ami megöli a közös és hatékony munkát. Mit gondol, ha motiváltabbak lennének a gyerekek, könnyebb lenne a tanár dolga és emelkedne a tanulók eredménye?
2. Koncentráció, figyelem: összpontosítás hiánya: az iskolában elsajátítható tudás 70%-a kihasználatlan marad, mert nem tudnak hosszútávon egy dologra, az Ön mondanivalójára koncentrálni, így otthon több időt kell fordítani a tanulásra. Figyelme csapong, legtöbbször azzal pótolja az ebből fakadó lemaradását, hogy az óra menetét vagy padtársát zavarja.
3. Memória gondok: a gyerekek többsége magol. Nem tudják kihasználni a hosszú távú memóriájukban rejlő lehetőségeket. Nem ismernek olyan módszereket, amelyekkel a memória határait kiterjeszthetnék és ezáltal a magolás technikáját elhagynák. Tapasztalta már, hogy többször el kell mondania egy feladatot, mert nem képes megjegyezni a tanuló, hogy melyik könyvet kell kinyitni, hol és ott mit kell csinálni, arról már nem is beszélve, ha a tananyagot kell visszaidézni.
4. Szövegértés, szókincs: Az egyik kedvenc példám a szövegértés hiányának bemutatására a következő feladat: "Egy tégla 2 Kg meg egy fél tégla. Két tégla hány Kg?" Kérem, tegye fel ezt az egyszerű kétmondatos kérdést a tanulóinak akár osztályfőnöki órán vagy szünetben. Az osztály 90% nem fogja tudni a helyes eredményt, mert lerajzolni sem tudja az olvasottakat. Azaz a hasznos információk kigyűjtése a legnagyobb probléma
5. Logikus gondolkodás hiánya: A reáltantárgyak okozta kudarc, sikertelenség elveszi a tanulók kedvét és önbizalmát.A problémamegoldó gondolkodás képességének fejlesztése nagyon fontos feladat.
Nagyban emelkedik az órai aktivitás, ha érti, átlátja a feladatok és a logika legfontosabb elemeit.
Hogyan lehet ezeken változtatni?
A "látom, hallom, tapintom, csinálom, tudom" elvét szem előtt tartva, a szemléltetés nagyon fontos a sikeres tanulás érdekében. Különösen fontos azoknál a tanulóknál, akik az SNI kategóriába tartoznak. A gyermek legfontosabb tevékenysége a játék, melynek során sokféle információhoz jut. Ha irányított a játék, akkor azt tanulja meg, amit mi szeretnénk. Ezért fontos már csecsemőkortól kezdve, hogy milyen játékot adunk gyermekeink kezébe, illetve hogyan és mit játszunk vele.
Nagyon szeretem a fotózást, ezért ma már gyakran úgy fotózom, hogy fotóimat fel tedjam használni a szemléltetésnél. Példa erre a tengelyes tükrözáshez készült fotók:
Amíg az oldal tulajdonosa nem helyez el itt tartalmat, addig a mai napi leglátogatottabb oldalak listája jelenik meg!
{KATEGORIA_LEGLATOGATOTTABB_M